Prima noastră întâlnire cu Odessa

PENTRU MAMI TRAVEL

Situat la doar 200 km, Odessa reprezintă orașul care surprinde, ademenește și fascinează prin valoarea istorică și atracții accesibile fiecărei preferințe a celor mari sau a picilor curioși. Dacă optezi pentru o destinație unde se împletește trecutul cu autenticitatea, ori ești amatorul plimbărilor lungi curtate de briza mării, atunci Odessa este alegerea perfectă, în special pentru o escapadă de weekend.

Astăzi vreau să vă povestesc despre cum am petrecut două zile cu familia la Odessa (Ucraina), despre impresii, locurile vizitate, activități, cazare și unde am mâncat, mai ales că unii dintre voi au cerut aceste detalii și acest lucru m-a tentat să fac o postare mai lungă despre această escapadă în țara vecină.

Ideea de a vizita Odessa a venit destul de spontan, mai ales că nu ajunsesem niciodată prin părțile acestea. Și eram foarte tentați de întâlnirea cu marea rece. În plus, aveam nevoie să ieșim un pic din rutina noastră de acasă și să vizităm locuri noi și, cel mai important, să petrecem 48 de ore împreună în această mini-vacanță.

Inițial erau în gând câteva destinații din România, dar am decis să mergem mai aproape ca să nu pierdem mult timp în trafic. În plus, prietenii care ni s-au alăturat călătoriei noastre de weekend la fel nu vizitase acest oraș. Eram curioasă să cunosc Odessa pentru că auzisem că este un oraș dinamic cu o arhitectură deosebită, iar eu iubesc orașele vechi.

Pentru că se promitea vreme însorită și fără ploi, joi seara am rezervat o cameră la hotelul London, care se află chiar în centrul istoric al orașului și exact lângă un parc mare, dar și strada pietonală. Am fost plăcut surprinsă când am aflat că au și un meniu cu preparate indiane, iar eu, fiind vegană, eram tare curioasă s-o încerc.

Călătoria cu mașina a durat aproximativ 3 ore și am trecut prin Transnistria, pentru că drumul spre Palanca era închis. Am fost plăcut surprinsă de drumurile bune în această regiune, deși în Ucraina drumul lasă de dorit, dar a fost scurt până la Odessa.

Chiar dacă este o călătorie scurtă cu mașina, întotdeauna optez să am careva gustări pentru noi și copiii. Nu de alta, dar la benzinării găsim doar snack-uri uscate și doar în unele poți găsi sandvișuri. Nu le exclud total în călătorie, însă mă asigur că de bază le servesc alt tip de gustare – cum n-ai da, mâncarea servită în mașină sau pe marginea drumului este tare delicioasă! Așa că, am luat humus de casă, felii de pâine artizanală Yara, ardei și roșii cherry, dar și nuci și fructe proaspete/uscate. Să vedeți ce mai înfulecau copiii humusul cu de toate! :))

Deși i-am pregătit câteva activități fetei mele (Daniel era fericit cu tableta), ea a stat ocupată aproape toată călătoria cu prietenele ei de la Peppa Pig și inventa tot felul de scenarii. A fost tare amuzant s-o ascultăm dintr-o parte. După care a mai colorat în carte pe un suport și a cântat împreună cu noi piesele de la Carla’s Dream. Ea deja a prins plăcerea călătoriilor și îi place să urmărească tot ce vede prin geam, fără să-i scape vreun comentariu.

AJUNȘI LA ODESSA

Hotelul s-a adeverit foarte bun, iar copiii au fost fascinați de orice obiect și pat MARE. Prânzul îl luasem la restaurantul hotelului ce a inclus nelipsitul borș ucrainian, pelmeni și „vareniki” cu cartofi; eu mă delectasem cu un bol de boboase indiene care s-au adeverit tare picante!

Apoi ne-am aventurat într-o plimbare mai lungă până la plajă, iar copiii abia așteptau să stea pe nisip și să vadă marea. Deși ni s-a spus că plimbarea va dura cam 20 min, noi am ajuns în 60 de min. Așa că – 20 min e aplicabil doar adulților fără copii super activi 🙂 Pentru că micuții sunt exploratori înnăscuți, doreau să exploreze toate scările, gardurile, ne mai opream pentru poze, dar și înghețată. Într-un cuvânt – savuram promenada și nu țineam cont de destinație.

Daniel se lasă foarte ușor prada ispitelor dulci ce se vindeau în stradă, așa că vata de zahăr a fost deliciul lui.

M-a impresionat mult arhitectura unor clădiri din centrul orașului, clădiri cu uși vechi.

MAREA <3

Copiii au întâmpinat marea cu mult entuziasm, i-au urmărit pe numeroșii pescari, pe curajoșii care înotau în marea rece și au adunat scoici de pe plajă. Dar cea mai distractivă activitate a fost să fugă de valurile mării în timp ce încercau să atingă marea cu degetul 🙂

Pentru că ne obosiseră un pic plimbarea spre mare, am făcut o mică „adunare” pe malul mării cu cacao și cafea.

Seara am vizitat faimoasa strada Deribasovskaya cu tot felul de show-uri stradale nocturne și numeroase localuri. Cina am ținut s-o luăm în restaurantul cu bucate tradiționale Kumanets, la fel un local recomandat de multă lume. După asta a urmat o promenadă lungă și aventuroasă spre hotel. GPS-ul ne-a cam încurcat drumul, eu paralel căutam pe hartă unde ne aflam, dar Daniel tot sărea de bucurie „Eee! Aventură de noapte! Ne-am rătăcit!” 🙂 Iar cei mici nici nu simțeau deloc oboseala (spre deosebire de cei mari). Evident, am adormit toți 4 pe un pat în nici 5 minute 🙂

EXPERIENȚA CU TIROLIANA

Copiii abia așteptau dimineața pentru a merge la terenul de joacă situat chiar peste drum de hotel, unde Daniel a avut și el prima sa experiență de a trece trasee din frânghii complexe, alimentată cu multă adrenalină. Astfel de parcuri se găsesc și în alte zone ale orașului și sunt o adevărată atracție atât pentru copii, cât și pentru adulți dornici de adrenalină. Erau 3 nivele, ultimul fiind unul destul de extremal. Daniel avea voie doar la primul nivel, având fixată și frânghia de siguranță.

Cei mici au insitat să se cațăre și ei pe aceste trasee, preluând rolul de pirați 🙂

După activitatea fizică mai intensă, am dus copiii la celebra patiserie Kompot de pe Deribasovskaya, locul unde am descoperit Macarons de-a dreptul pitice. Tare pare rău că nu le-am surprins – au fost devorate în doar câteva minute. Acestea se servesc în diverse culori într-un pahar mare de plastic și chiar erau la un preț destul de accesibil (dacă să comparăm prețurile de la noi).

ZOO BIOPARK

La ieșire din oraș, ne-am oprit la grădină zoologică Bio Park – este un Zoo cu o suprafață destul de mică, dar unde am descoperit multe animale, unele le văzusem doar în desene animate: girafe, diverse rase de maimuțe, broască țestoasă gigantă, lup polar, leu etc. Este un parc foare curat și ai posibilitatea să hrănești și animalele. Copiii au fost tare încântați! Daniel pe final a zis că această destinație pentru el a fost cea mai interesantă.

E nevoie de vreo 40 minute ca să vezi toate animalele, dar culminația este și un super teren de joacă pentru copii, în timp ce părinții pot savura o cafeluță. Doar o mică remarcă: încercați să vă planificați vizita la zoo dimineața sau spre seară, deoarece nu există nici un copac sau umbră pe teritoriu.

Alte activități pentru copii:

• Delfinarium Nemo
  • Iahtul piraților din Caraibe
  • Aquapark
  • Parcul de distracții din preajma plajei
  • Muzeul figurilor de ceară (cu personaje din povești)
  • Teleferic

Acestea le-am lăsat pentru următoarea noastră vizită la Odessa.

Sper că acest mic jurnal de călătorie în Odessa cu familia va oferi câteva idei sau inspirații pentru voi. Dacă sunteți din cei care cunoașteți extrem de bine orașul Odessa, voi fi bucuroasă să vă împărtășiți cu alte atracții turistice și activități pentru familii cu copii.

Vara aceasta vă provoc și pe voi să ieșiți din oraș, din țară, din rutină și să călătoriți cu copiii, măcar în localitățile vecine – sunt multe locuri de descoperit. Dar cel mai important – veți aduna amintiri frumoase!

Mai jos vă la cu alte câteva poze.